Sunday, July 10, 2011

~apa yg aku liat n dengar BERSIH 2.0 ^^



dmalaysia ni sapa yg nda tau pasal himpunan bersih 2.0?.. klu nda tau jua kompom mmg org tu hidup di dunianya sendiri jak.. ahaks.. jarang aku mo mengulas pasal politik d blog aku ni. cuma kali ni aku terpanggil tuk tulis sst pasal bersih 2.0 ni.. ini cuma pendapat aku jak nda salah kan.? ada beberapa benda yang banyak org nda paham pasal bersih 2.0 ni. klu dorg kaji n tinguk balik bersih 2.0 ni mungkin dorg faham apa tujuan bersih ni. bukan nya berhimpun tuk mengganas. klu jenis yg main tinguk berita d tv jak kompomla nda tau. 2lah salah satu sebabnya bersih ni di adakan.

berbalik pada agenda bersih tadi. klu kita baca betul2 8 permintaan bersih tu. tiada satu pun yg buli mengugat keamanan negara malahan meningkatkan lg ketelusan sistem pilihanraya kita ni adalah. so kenapa perlu himpunan BERSIH 2.0 ni dburuk2kan. padahal semuanya untuk kebaikan bersama.

satu lg aku nda paham btul2 kenapa asal BERSIH 2.0 jak nama anwar ibrahim ngan ambiga jak dsebut2. itu yg buat aku nda paham langsung. padahal ambinga tu pengerusi yg dlantik sahaja. BERSIH 2.0 ni ada commitee@ajk yg akan sebulat suara membuat keputusan bersama2 NGO lain. yg anwar tu plak sekadar menyokong himpunan bersih. sama mcm lim kit siang, tuan guru nik aziz ngan hadi awang tu.

sebenarnya banyak lg yg benda aku mo ulas tp biarlah sbb malas suda aku mo tulis ni.. ahaks.. bg aku BERSIH 2.0 tu ada baiknya. cuma bila benda tu dpolitikan jadilah mcm semalam tu..


aku heran kenapa geng perkasa teda buat himpunan kemarin?.. padahal geng nilah yg berapi2 pasal mo behimpun... ^^

p/s lawat2lah laman BERSIH 2.0 ni.. tuk mengetahui lebih lanjut mengenai nya.. www.bersih.org



~duniatanpahenti~

2 comments:

wifemdnavy said...

Mmm.. citer hak yg dituntut oleh Bersih tu memang cantik.. tapi lihat kesan moral dan sosial yg ditinggalkan oleh bersih tu..

mm said...

~wifenavy bg aku biasalah tu mana2 perhimpunan pun akan memberi kesan. ^^