Monday, June 29, 2009

Hati dan Cinta

Ari ni kita berjiwang dulu kejap. lama suda nda berjiwang2 ni.. Why Hati dan cinta?.. adakah benda itu punya perbezaan?.. Bagi aku ya.. Mungkin ramai yg nda setuju tentang ni, bagi ku tu mmg lumrah. setiap orang ada pengertian hati dan cintanya tersendiri. Tuk kita fahami n memasuki buah fikiran n perasaan org mmg sukar sekali. So mmg jelas pentafsiaran segala benda adalah berbeza bagi setiap manusia. Hahahaa.. jiwangnya aku..

Cinta bagi aku hanyalah kata manis yang keluar dari mulut sahaja. Cinta juga bagiku hanya akan wujud sekiranya kita mengenali seseorang yalah mcm kita dengar da besakap, terpikat tinguk dia, suka dia dan mcm2 lglah perbuatan yang boleh menyebabkan kewujudan cinta. Tapi malangnya cinta tidak dapat menilai seseorang itu dengan secukup2nya n tidak kekal.

Hati merupakan asas kepada perasaan kita. Segala yg lahir dari hati merupakan keikhlasan kita. Sama ada keikhlasan itu baik atau buruk semua bermula dari hati kita. Perasaan inilah yang akan kekal dan merasa segala akibat dari cinta. kerana hati itu lagi mengerti dari cinta. cheewah..!!! hahaa.. bagi aku mcm tulah..

Mmg benar keduanya saling berkaitan dan sering memerlukan. Namun perbezaan dantara keduanya bagi ku mmg ada. Mungkin sedikit, mungkin juga banyak. Namun perbezaan tetap perbezaan.

Ini pendapat aku jaklah...
Cinta tanpa hati adalah penipuan..
Hati tanpa cinta adalah kekeciwaan.

Siapapun pandai menghayati cinta tapi tiada siapa yg
pandai menilai cinta kerana cinta bukan objek yg boleh
di lihat oleh mata kasar. Sebaliknya cinta hanya dapat
ditilik melalui hati dan perasaan.

so abis kelas jiwang. hahahaa... jiwang ka aku?...
~dunia tanpa henti~

No comments: